Марсианци от Венера. Част 1: Марсианецът

            Отговорът на Вечния въпрос за Живота, Вселената и Всичко останало е 42. Толкова бяха и градусите на сянка. И може би именно това странно съвпадение предопредели кацането на летящата чиния. Запитвали ли сте се някога защо още съществува демокрация? Или защо изобщо още имате право да се замисляте. Може би защото на места като Сахара температурата е твърде подходяща за приземяването на летящи чинии. Поне два пъти на ден пустинята се грижи за запазването на свободите ни. В това я подпомагат хиляди знайни и незнайни усойни места в цялата мултивселена. Словото се разпространява трудно сред нагорещени пясъци. Не се получава да сееш идеи, когато си мъртъв. Но лешоядите не биха могли да ни кажат. Ако е вярно, че Балканът пази своите тайни, сигурно и Земята си пази хората (които, в противен случай, биха се самоубили, както добре знаем). Тя е издигната до единствената позната ни (освен на уфолозите) планета, на която има разумен жив … със сигурност известна част от който е разумен. А всяка майка иска да обича да се ласкае като родила интелигент. Това е разказ за майките – дотолкова, доколкото отделителните продукти на половата им система спамят – и за марсианците, които едва ли се размножават чрез поукване. Също е и своебразен протест срещу недостатъчния научен прогрес, благодарение на който няма климатици в парковете.

      Най-обикновен неделничен следобед. Увяхнали евъргрийни край Пеещите фонтани в Пловдив. Дремещи майки с бебета. Циркулиращи израснали версии на същите тези бебета, придружаващи търчането с присъщи, ала необяснимо обилни като количество писъци. Представители на още по-напреднал стадий, скрепяващи с пот любовта си. И тъй, докато стигнем до крайната форма на бъдеще, очертаваща се пред упоените от жегата бебета, чиито пенсии щедро подпомагаме. Ала Вселената сметна, че тази интелектуална ерес, в условията на икономическа криза и задух, трябва да бъде прекъсната. Към мен се приближи извънземно. Приличаше на най-обикновен човек. Но бързо се разкри – беше мисионер на Zeitgeist! Представителят духът на времето ме задуши – в духа на горещото време – и душевно. Представи се и помоли да ме анкетира. Оскъдната „анкета” се състоеше от цели два въпроса, при това, сигурно за да улесни хората в тоз урбанизиран ад и да намали вредните емисии потни изпарения, им беше приготвила и верните отговори. А питанията бяха: „Колко хора живеят с под два долара на ден?” и „Колко хора могат да имат достъп до годна храна?” Филантропът, видял, че ми е горещо, той ми изстреля, че 50% от човечеството живеят с под два долара на ден и че Земята може да изхрани 100%. След което ме попита риторично: „Харесва ли Ви, че нещата вървят на зле?”

        Направо си заслужава новия абзац! Аз поприбрах книгата при лаптопа (изобретение на злия тренд, което не е съществувало допреди 20-ина годинки и което аз нямах преди една) и се приготвих за веселия щурм, който се готвеше над личността ми. „Защо да вървят на зле?” Хората гладували, умирали (капиталистите са виновни за това!), имало храна, но тя не стигала до тях … В конце концов го оставих да си изблее глупостите, за да се стигне до това, как печалбата било лошо нещо (нечувана досега теза) – как самите пари били зло, което не трябва да съществува. Очерта с оскъдния си речников запас и бледото си познание дори за нещата, в които се опитваше да ме убеди, идилийно бъдеще, в което няма да има пари, хората ще потребяват колкото си пожелаят, каквото си пожелаят, няма да работят, всичко ще е механизирано и всичко ще благоденства и просперира. Опита се, твърде безуспешно, да ми вземе координатите, за да ми изпрати филмите Zeitgeist. Не пропусна да ме уведоми, че, като отхвърлящ тезите му, съм човек с промит от капиталистите мозък от пълно с пропаганда образование. Той беше чист – не се беше докоснал до такива манипулирани като ерудицията и ценза. Пак нищо ново – това го е имало и през XIX в. Идеята, че: „Аз съм прав, защото ти си с промит мозък ЗАДЪЛЖИТЕЛНО и ВИНАГИ!”; т.е. „аз съм прав, защото аз съм прав!” наистина не е нищо ново. Самият Маркс така си защитава тезите – това, което проповядва, е от името на масите (пролетарии), които няма как да имат разногласия и да грешат, а другите мнения ЗАДЪЛЖИТЕЛНО са неправилни, защото … са буржоазни и влизат в конфликт с тези на пролетариите! Доста обидно предположение, особено от човек, гордеещ се, че не е имал досег с образованието. Напук на придобидото от мен образование ми се оплака, че Маркс не се изучавал.

            За марсианеца беше върховно престъпление, че някой се осмелява да рекламира дейността си! Сайта на проект „Венера” ме посрещна с:

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported License.

All images, flyers, posters and other multimedia appearing on this website are copyright of The Venus Project™ and are protected under the United States and International Copyright laws. This material may not be manipulated without the written permission of The Venus Project.’

 

Флайерите, щото, са известни като носители на Словото на Месията, а постерите са модерни тапети (не, че не крият удобно и евтино дефекти по стените, де). А нима мрънкането му в полза на Zeitgeist не е само по себе си пропаганда? Филмите им не мият ли мозъци, след като проповядват някакви идеи? Или, като представящи „чистата истина”, те не подлежат на такава критика? Кока Кола не може, Zeitgest може. Виж ти! Сега ще се каже, че Zeitgeist и прокет „Венера” са нестопански, т.е. не манипулират за пари, а, водени от идеални и чисти цели, се опитват да подобрят земята и човечеството. Хайде, де! Ето им идеални цели:

 

Идеална цел е набирането на средства – какво по-идеално от нея? А каква е разликата между кока кола и „Венера”? При първото получаваш питие (да, ужасно), при второто – още лъжи и миене на мозъка. В това отношение „марсианците” са значително по-лицемерни от „злата корпорация”. Щом парите трябва да бъдат заличени, защо не започнат самите те? Не би ли било най-естествено, след като обещават благоденствие и просперитет, идеите им да се разпространяват от жертвоготовни хора, склонни да дарят труда си и, в случая, принтерите си за организацията? Или тези пари трябва да се разпределят от Шефа (Главния марсианец)? Със сигурност низшият извънземен, който дойде при мен, не е получил пари за мисията си. Но едва ли беше платил напечатването на бланката, с която дойде. Подозирам, глас в пустиня ще си остана …

            Марсианецът заговори за работата и роботите. Как след 10-15 години всичко ще бъде заменено от машини и на хората няма да им се налага да работят, а само да потребяват изобилните блага. През XIX в. в Париж са казвали, че – ей ся, до края на века – вече ще има летящи пожарникари! Роботите не се намират по пътя. Ще ги внесат от Марс, може би? Едва ли. Ще трябва да си ги произведем. И съм убеден, че производителите им ще са очаровани да се откажат от печалбата си, както и от парите изобщо, ще се отпуснат и ще наслаждават на безкрайния поток от стоки и услуги. А роботите ще се поправят сами. Определено.

         Преди да го отпратя да си отлита по живо, по здраво, заедно с благосклонилата да си тръгне жега, ми напомни да се поинтересувам от проект „Венера”. Сигурно на Марс жестоко са го порицали за тази му несполука …

Вашият коментар

